Welcome To Zelo Street!

This is a blog of liberal stance and independent mind

Monday, 19 February 2018

Corbyn Smear - Call A Lawyer NOW

Yesterday, it was the Sunday edition of the increasingly desperate and downmarket Telegraph pushing the Fake News smear that Labour leader Jeremy Corbyn had passed information to a Czech diplomat in the late 1980s - in exchange for money. Today it is the obedient hackery of the legendarily foul mouthed Paul Dacre at the Daily Mail who have taken up the baton and waddled right along with it.
New claim as calls for official probe grow … LABOUR MPs ‘WERE PAID £10,000 TO MEET SPIES” thunders the headline, with the supporting article claiming “MPs were paid up to £10,000 to meet Eastern Bloc agents during the Cold War, an ex-spy claimed last night … Jan Sarkocy said at least 15 senior Labour figures had shared information with him in the late 1980s. Some pocketed between £1,000 and £10,000 per meeting but still wanted more, he alleged”. Jan Sarkocy once more.
No use just sitting there ...

The same Jan Sarkocy who claimedI’ll tell you this. I knew what Thatcher would have for breakfast, lunch and dinner, and what she would wear next day”. The one who said that the Czech régime paid for either Live Aid or the 1988 Free Nelson Mandela concert. The one who is rather obviously saying what the right-leaning press wants him to say.
... get yourselves pointed at a lawyer

As I said yesterday, this is libellous and the Labour leadership should be consulting lawyers: that the Mail is prepared to repeat the libel shows that Dacre and his lawyers have decided they won’t get taken to the cleaners for it. Now, we have the Mail telling “The Mail understands MPs are urging the Commons foreign affairs committee to consider the claims in its probe into the influence of foreign powers on elections”.
We also have the sight of the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble at the Guido Fawkes blog, the sub-boot boy division of the Murdoch press, duly emboldened as they crow “The Tories are calling for Jeremy Corbyn to be hauled before the Foreign Affairs select committee to face questions over his links to a Czech spymaster. David Morris has written to FASC chairman Tom Tugendhat”, and order the BBC to cover the non-story.
And while Jan Sarkocy claims there is more evidence in the Czech secret service archives, Mark Seddon has once again shown that the former diplomat is talking out of the back of his neck “The Czech Central Archive for the StB acknowledges that they have no such documentation. This is a carbon copy of the failed smear campaign against former Czech Minister and Charter 77 activist, Jan Kavan”.
Jeremy Corbyn, John McDonnell and all the others being gratuitously smeared, and indeed now libelled, on the “evidence” of a single discredited source should pay heed to that name. Kavan was wrongly accused of collaborating with the Czech secret service in the late 1960s. It took him FIVE YEARS to clear his name. If Corbyn and his team allow the mud to be thrown, and to stick, it will be at least as bad for him.

The Labour leader has no alternative but to call in the lawyers. The fact that he has already been vetted for the Privy Council, which shows the accusations coming out of the right-leaning press are bunk, will count for nothing if the tide of Fake News is allowed to continue washing over the Westminster bubble. He must sue, and sue now. End of story.

UKIP’s Wacko New Leader

So farewell then Henry Bolton. Leader of the motley convocation of saloon bar propper-uppers at UKIP for less than five months, he has been summarily dumped after being caught in possession of an explicitly racist girlfriend and succeeded by Gerard Batten, who is, er, not quite as explicitly racist. The problem for all those Kippers claiming that he isn’t an unreconstructed racist is that he isn’t known as Adolf von Batten for nothing.
I am not a racialist, BUT, und zis is a big but ...

Batten is already well known for his rabid Islamophobia, which reached its nadir following the London Bridge attack last year. Ranting about “Saturday night’s latest Mohammedan attack”, he continuedSaturday night’s victims were just the latest in a long line of fourteen hundred years of bloodshed … How we defend ourselves against this cult is going to be one the biggest political issues facing us in the decades to come”.

There was more. “It is a literalist interpretation of Islam! The sickos read the bits about ‘kill infidels, make war on infidels’ and ‘strike terror into the hearts of infidels’ and take them literally … True, it’s a mish-mash of contradictory nonsense.  You can take the ‘peace and love’ bits or the ‘kill infidels’ bit and take your choice”. Whether Batten has ever read the Bible from cover to cover is not known. It contains similar contradictions.
After all, Judaism, Christianity and Islam are not known as the Abrahamic Religions for nothing: they all share the same starting point, the story of Abraham (or Ibrahim, if you’re reading the Qur’an). But to concede the bloodshed covering the Old Testament would be inconvenient for Adolf von Batten, so he does not.

No, he “claimed many Muslim migrants to the UK believed in a literal interpretation of the Koran … He claimed new arrivals to Britain should be obliged to sign an agreement rejecting this view”. Real freedom of opinion bloke, isn’t he? Nor is Batten too hot on Jews, although here he prefers to operate in code, that code being “Soros”. Soros is told where to get off. Soros is the kind of billionaire who likes the hated EU.
But the other lot are Nazis: Batten smeared Walter Hallstein, the first President of the European Commission by claiming he “worked for the Nazi Govnt. This was his second go at working for ‘European integration’”. Hallstein had worked in academia, was conscripted into the Wehrmacht during World War 2, and later became a prisoner of war. But for Adolf von Batten, he is a convenient target for smearing and projection.

Can it get worse? Rather a lot worse, in fact: it’s now been revealed by the Mirror that Batten, like Jacob Rees Mogg, spoke at a gathering the Traditional Britain Group, the domain of snooty and intolerant bigot Gregory Lauder Frost. As the Mirror told, “It was presided over by vice-chairman Gregory Lauder-Frost - who we revealed last month was secretly filmed by a Hope Not Hate activist calling Vanessa Feltz a ‘fat Jewish s**g’ and Baroness Lawrence a ’n*****’ … In a speech from the 2011 dinner posted on YouTube, Mr Batten said he was “honoured” to be invited”.

He keeps predictable company, too

Plus he’s backed by the likes of Bill “Viagra Golliwog” Etheridge, who’s given his support to the group who wanted to lynch Sadiq Khan. Anyone still wondering why he’s known as Adolf von Batten? Thought not. He’s a total wacko. And now he’s leading the Kippers.

So that’s another nail in the UKIP coffin. Just rejoice at that news.

Sunday, 18 February 2018

Corbyn Smear - Enter A Useful Idiot

More than one so-called historian has already seen their credibility extinguished by endorsing the fantasy claims made by a former Czech diplomat against not just Labour leader Jeremy Corbyn, but other Labour figures. Dominic Sandbrook, now an asset of the Rothermere press, has made himself look even more foolish by backing the smears, as has the impeccably right-leaning Niall Ferguson.
Giles Udy. In a remainder bin near you very soon

And willingly joining them this weekend is one Giles Udy, whose research into the Soviet Gulags will have seen its value plummet as a result. Udy has been enthusiastically Retweeting CapX, the Spectator, Dan, Dan The Oratory Man, the odious flannelled fool Master Harry Cole, and Ross Kempsell of the Guido Fawkes blog - all on the Corbyn smears which have now well and truly unravelled. And it gets worse.
Corbyn and Diane Abbott took a holiday together in the DDR. Given their admiration for the Communist dictatorship it is inconceivable that they did not meet party officials. Those meetings would have been extensively written up and now be in Stasi archives” he claims, on no evidence at all. Then he enthuses “thread thread thread thread” at the further smears dreamed up by Robert Colville of the CPS (which isn’t biased, honestly).
He tells of “A new account to follow”, this being a piss-poor parody pretending Corbyn is guilty as smeared, before returning to the allegedly serious stuff. “I doubt Corbyn did take money from Communist spies but others did: eg the 1970s trade union leader whose wife had been a Soviet spy since the 30s. One key Labour figure even met intelligence officers in the Soviet embassy to discuss taking Labour further Left” he muses solemnly.
But the Corbyn smears are a single and unreliable source. That does not deter Udy: “Corbyns [sic] behaviour was reprehensible but not unique. Labour ranks have included many deluded fans of Socialist totalitarianism over the years. The much derided Blair revolution nearly saw them off for good but his successors carelessly squandered that part of his legacy … Now they are back with a vengeance. For more see my article in the Sunday papers tomorrow. Details to follow”. Who had commissioned him? Have a guess.
Yes, it was the Telegraph, and after pausing long enough to endorse yet another of Jan Sarkocy’s flights of fancy, off he goes on the sales pitch. “My article in today's @Telegraph: Labour collusion with the Soviets has a long history - from the union leader taking KGB money to the Lab Gen Sec meeting intelligence officers in the Soviet Embassy to engineer a 'genuine Socialist govt' in the UK”. All of whom are now dead and therefore won’t sue.
Who is he fingering? “In the troubled 1970s union barons controlled Labour (& the country). Jack Jones, leader of the Transport and General Workers Union (Unite today) was one of the most powerful men in the country. He took Kremlin cash and his wife had been a Soviet agent since the 1930s … In other words, this has been going on a long time”. Yeah, right. Udy’s source is Oleg Gordievsky - the same source used by the Sunday Times to smear Michael Foot. That ended up in a whopping libel bill - as it wasn’t true.
His targets are dead, his sources discredited. Yet out there on the right, Giles Udy is feted for his insights into Labour and the Soviet Union. As they say in God’s Own County - on the basis of what he has shown here, I wouldn’t pay the silly bugger in washers.

Who’s Behind The Red Roar?

Appearing on the scene only last year, a blog called The Red Roar has caught the attention of Zelo Street regulars, and mostly for the wrong reasons. A Twitter feed that follows more than twice the number of its followers - just under 2,200 as I type - but manages to generate significant numbers of likes and RTs from its feed is one sign that someone out there is giving it a little assistance. There is more in the same vein.
The target of The Red Roar is the Labour Party, or perhaps one should stress the party as it is right now: anything and everything that can be spun against the current leadership is thrown into the mix. Kicking anything Momentum is de rigueur. Any whiff of alleged anti-Semitism that can be dredged up will be dredged up. In other words, The Red Roar serves up the view of Labour that the right-leaning Press Establishment wants to see.

It has been put to me that The Red Roar is the product of those “disaffected Blairites” of recent legend, but I’m not so sure. The language is that used by the Tories and their press pals: the defeat of the Haringey Development Vehicle is referred to in terms that would be used by the Murdoch press, with anything deemed undesirable termed “Hard Left”, the term imported from Fox News Channel (fair and balanced my arse).

All the targets beloved of the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble at the Guido Fawkes blog are present and correct: there are attacks on Haringey Councillors, Emily Thornberry, Emma Dent Coad (the old “sharing a platform” smear once more), Chris Williamson, Unite the union, Jon Lansman, John McDonnell, The Canary, The Skwawkbox, Len McCluskey, and of course Owen Jones.
A further parallel with The Great Guido is the occasional morsel of information about goings-on around Parliament. And then we come to an amateurish attempt to curry favour with the Murdoch press, “Canny Brooks outfoxes Guardian hacks at West End showing”.

This post tells “Politicos and hacks alike have been queuing up to see Ink, the play that chronicles the establishment of the Sun and the impact it had on the industry and the country … They include Rebekah Brooks, the former ‘Current [sic] Bun’ editor who now runs its parent company News UK. She attended the play at the Duke of York theatre, where she went unrecognised because her distinctive flame-red hair was pinned up”.

How The Red Roar came by this nugget is not told. But readers do get “She will have been delighted by the play’s relatively sympathetic portrayal of her boss and mentor Rupert Murdoch … But the same cannot be said of the group of senior Guardian contributors who saw the play the same night. They were even more aghast when they discovered Brooks had been present in the audience but they had failed to spot her”.

Tee hee hee! Rebekah wonderful, invented Guardian people total and utter poo holes! But seriously, what is this, other than a desperate attempt to suck up to the Murdoch mafiosi? The Red Roar may not have any connection with The Great Guido or any other Tory misinformation purveyor, but it treads the same boards. The occasional swipe at Tories to maintain cover isn’t making it. It doesn’t work for the Fawkes rabble, either.

So who is behind The Red Roar? We’ll find out - sooner or later.

Corbyn Smear - Now It’s Libel

The desperation of those out there on the right to see some mud stick to Labour leader Jeremy Corbyn over the claims last week that he had been some kind of asset for the Czech security services at the end of the Cold War in the late 1980s has not abated, despite the key witness having long been discredited. So it was that the increasingly desperate and downmarket Telegraph’s Sunday edition continued the offensive.
Here's the long version of the story ...

Now, though, the accusations have been widened to other actors, which may not be the best of strategies. “Czech agent claims 15 Labour MPs met spies … Livingstone and McDonnell deny encounters with Soviet bloc operatives during the Cold War” proclaims the headline, but what readers are not immediately and clearly told is that the whole story relies on a single source - and that source is not even remotely credible.

This is what the Tel claims: “KEN LIVINGSTONE, John McDonnell and Jeremy Corbyn were part of a group of at least 15 senior Labour figures who shared information with Eastern bloc agents, it is claimed today … Jan Sarkocy, a former Czechoslovak spy, described the MPs as ‘great sources’ to himself or his colleagues in the KGB … The new claims come after he said on Friday that the Labour leader had shared information with the Communist Czechoslovak régime”. Sarkocy is the paper’s only source.
... and here's the easily digested summary

Sarkocy was the only source for the Sun. He was the only source for the Daily Mail. Now, relying on a single source does not automatically make a claim suspect. But that source needs to be credible and reliable, and Jan Sarkocy is neither. What he has done, though, is to figure out just how credulous the right-leaning part of the UK Press Establishment is. They want something that looks too good to be true; he will willingly give it to them.

As so often, what looks too good to be true is just that because it really is too good to be true. Sarkocy has made a number of other wild claims that undermine his credibility as a source and put the Telegraph titles in what Spike Milligan might have called A Very Difficult Position. All one needs to do is to translate his claims into English.
This is what Sarkocy also told Czech publication Novy Cas: “I’ll tell you this. I knew what Thatcher would have for breakfast, lunch and dinner, and what she would wear next day. Corbyn’s money was given by another person who is currently a prominent MP. The check-in took place under Russian protection”. The idea that a newly elected Labour back bencher would have access to Mrs T’s culinary régime is just nuts.
He also claimed “Through the unions and peace movements, questions were addressed to Nelson Mandela. It is because he and his team have been involved in the preparation of supporting events. We finally made a concert in Wembley. It was funded by Czechoslovakia”. Whether he meant Live Aid, or the 1988 Free Nelson Mandela concert, is an area where Sarkocy was not clear. But you get the hint. He’s a clown.
John McDonnell has already denounced the Tel’s article, telling “Telegraph lies. These are ridiculous and false allegations. I have never met any Czechoslovak or Soviet agent, nor visited the Soviet or Russian embassy and have only visited Guildford once in my life, which was last year for a Labour Party public meeting. Ludicrous Tory lies”.
So what we have here is a prime candidate for the MPs and former MPs to consider taking to law. The Tel, as their desperate and perverse defence of the smears aimed at Hacked Off and Byline Media over the Whittingdale case showed, will swear blind that black is white and their version of reality is correct, whatever the facts. And we know what happened the last time a Sunday paper overreached itself in smearing a Labour figure.

As the Independent reported back in 1995, “Michael Foot will today accept a six-figure sum from the Sunday Times for claims made last year that the former Labour leader was considered by the KGB to be an ‘agent of influence’ … Mr Foot instituted libel proceedings against the newspaper and its proprietor Rupert Murdoch when they refused to apologise for the allegation. The settlement will be finalised in a statement at the High Court”.

The Tel has already repeated that claim, as Mark Seddon has observed: “Charles Moore also repeats a gross libel that Michael Foot took money from a Soviet agent, which he 'probably' gave to Tribune. Moore knows that Foot is dead and can't sue as he once did, successfully, against Murdoch personally over the same claim. Moore is a charlatan”. Moore proves that this is no more than a smear campaign. Journalism does not enter.
There is no point Corbyn, McDonnell, Livingstone or anyone else wasting time complaining to the Tel’s own people, nor indeed to invest any credibility in the ability of sham press regulator IPSO to prevail on the paper to do the right thing. They must show that they are willing to take the publishers of this ridiculous farrago to the cleaners.

They must sue, and do so now. If they fail to do so, the right-leaning part of the Press Establishment will take it as a green light to crap all over them, knowing that there will be no comeback. The Sunday Telegraph has no defence other than bluster and protest.

Top Six - February 18

So what’s hot, and what’s not, in the past week’s blogging? Here are the six most popular posts on Zelo Street for the past seven days, counting down in reverse order, because, well, I have places to go and people to see later. So there.
6 Haringey - Enter Philomena Space The Murdoch press sent Rachel Sylvester to invent a mainly fictitious account of events in the London Borough of Haringey, where locals have defeated an attempt to bulldoze their homes and not guarantee to provide properly affordable housing in their place.

5 Julia Hartley Dooda Tax Shock Someone could be in trouble following a judgment handed down at the Royal Courts of Justice in favour of the tax authorities, especially after Ms Hartley Dooda admitted she was paying less tax.

4 Sun Corbyn Smear Beyond Desperate The Murdoch goons at the Super Soaraway Currant Bun pretended that the Labour leader had been a Czech agent. Nope.

3 Katie Hopkins Grenfell Royal Sniping The pro-am motormouth decided that sneering at Meghan Markle’s acts of kindness was A Good Thing. No it wasn’t.

2 Marcus Fysh - Pants On Fire Yeovil’s Tory MP made a number of claims about US-Canada border arrangements that went beyond the merely creative.

1 UKIP Loses Court Case The already skint Kippers are now on the hook for around £200,000, as part of the costs and damages after MEP Jane Collins libelled three Labour MPs. Where they will get the money is another question.

And that’s the end of another blogtastic week, blog pickers. Not ‘arf!

Saturday, 17 February 2018

UKIP Sacks Bolton

And so the remaining followers of the motley convocation of saloon bar propper-uppers otherwise known as UKIP descended on the unsuspecting city of Birmingham, where an Extraordinary General Meeting had been called on the subject of the party’s leadership. Under-fire Henry Bolton, his racist publicity stunt girlfriend, and his interestingly-crafted CV, faced rebellion from what passed for the party rank and file.
Bolton had one card up his sleeve - he had been endorsed by Nigel “Thirsty” Farage, who had said “‘for all his faults’, removing him would hasten UKIP's path to ‘irrelevance’”. Moreover, as the BBC has reported, “Mr Farage has warned the party - which won 12.6% of the vote in the 2015 general election but has been in a tailspin ever since - was in danger of ‘collapsing’ and it might be ‘too late to save it’”.

Party general secretary Paul Oakley, who is going soon as the Kippers can’t afford to pay him - or indeed other officials - told “I have no interest whatsoever in his personal life … For me, it's the fact that he's done nothing as leader, he's not making the case for Brexit … We've done nothing. Henry will be out after the local elections if he isn't out today”.

The problem for UKIP - quite apart from the party not even looking good enough to occupy a clown car - is the unappealing prospect of who might come next. The Beeb states “Several senior figures, including former leader Lord Pearson, have called on party officials to prepare for the future by uniting behind MEP Gerard Batten as interim leader, should Mr Bolton lose the vote”. But Batten is not known as Adolf von Batten for nothing. He is an unreconstructed bigot. A rabid Islamophobe. And probably a full-blown fascist.

So what happened? The party hasn’t got the money to support its current staff, and probably not enough to hold another leadership contest. No matter. The Kippers, adopting an uncannily lemming-like attitude, voted by a 63% majority to not only show Bolton the door, but instruct him to walk through it and out of the leadership. The BBC has claimedThe party will announce an interim leader later and an leadership election will take place within 90 days”. But by then, the party may well be over.

Adolf von Batten has been backed by the likes of Bill “Viagra and Golliwogs” Etheridge, who himself has been palling around with the group which attempted an amateurish citizen’s arrest of London Mayor Sadiq Khan recently, taking along a gallows on a car trailer. The White Pendragons were up for a lynching. That is the level of the next group waiting in the wings to take over UKIP. So it looks like “Back to the BNP”.

That is, of course, providing they manage to find £200,000 behind a convenient sofa soon in order to pay for the court judgment over MEP Jane Collins libelling three Labour MPs. The air of unreality also shows that Farage has finally lost his hold on the Kippers - it was widely believed that his endorsement won the leadership for Bolton - and that without Nige, UKIP is nothing. Fruitcakes, loonies and closet racists - Young Dave was right.

And I do hope the venue where today’s latest instalment in the UKIP farce insisted on cash in advance. They wouldn’t want to be handed a rubber cheque, after all.

Tory Youth Race Hatred EXPOSED

The Tory Party has had more than its fair share of problems with youth organisations connected to them over the years. After the Federation of Conservative Students was forcibly disbanded, all seemed well until the bullying scandal and the disgrace heaped on the Young Britons’ Foundation (as well as groups more directly linked to the party). Now The Blue Team is trying to ape Momentum, and it’s not going well.
Tory youth wing leader and pretend “personality” Stephen Canning has been suspended from the party after an incident reported by the Mirror: “Stephen Canning has been suspended pending an investigation into an incident in a London nightclub, during which it was claimed an MP’s staffer was ‘struck’ … It’s claimed a researcher for an MP had called an ex-girlfriend a ‘slut’ … It’s claimed Mr Canning’s hand ‘made contact’ with the ex-boyfriend’s face, but only in self defence … The alleged incident took place at Maggies, a Margaret Thatcher themed bar in London, three weeks ago”.
It's being claimed he wasn't there ...

Undeterred, it seems Canning was still up for organising another networking event, which happened last Tuesday. Again, there was trouble; the Police were called. But the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble at the Guido Fawkes blog played down the incident as nothing more than “a girl-on-girl fight”. We soon discovered the true story.

The Great Guido had been spinning for the Tories, passing off the fracas as something minor. But, as so often, it is what the Fawkes massive leave out that is most important. And what the Fawkes mob left out was the race hate part of it. The same thing that has bedevilled Tory youth groups for decades is still there.
... he and his pals pretended it was something and nothing ...

This was shown in the HuffPost’s report, which tells “Police were called to a night out for young Conservative supporters after a fight broke out following the arrival of a party member who had claimed ‘Islam poisons the mind’”. That same person shared a graphic claiming Islam equalled paedophilia, rape, beheadings, burning people alive, FGM, hostage taking, honour killing, slavery, oppression of women and Jihad.
... and look at the state of the one who saw nothing

Also present was Michael Brooks, who “is reported to have posted a graph to the group [Facebook group called the Young Right Society] showing a supposed increase in the population of sub-Saharan Africa with the caption: ‘Planet of the Apes isn’t science fiction, it’s a warning’ … He also described himself using codes associated with Nazism”.

So who would want to be associated with that kind of gathering? Well … “Also present were James Price of the TaxPayers’ Alliance and Matt Kilcoyne of the Adam Smith Institute - both of whom gave speeches”. The Fawkes blog alleges that the Mail on Sunday’s not even slightly celebrated blues artiste Whinging Dan Hodges was also in attendance.
There was even a link to the bullying scandal

Which is ironic: Desperate Dan is the first to lay into Labour for any kind of perceived or even alleged hatred, yet there he was, along with those pillars of the New Conservatism, at an event attracting racists and bigots. There was even a Tory Bullying connection.

The cops were called by one Marina Muttik. Who she? Ms Muttik is the young woman in the photo of Elliott Johnson and a laughing Mark Clarke. Plus ça change, plus c’est la même chse, and all that.

Mail Corbyn Collaboration Hypocrisy

The ludicrous and totally untrue suggestion that Labour leader Jeremy Corbyn was some kind of asset for the Czech security forces at the end of the Cold War is still being presented as fact by the Murdoch Sun and the increasingly desperate and downmarket Telegraph this morning. But standing out once more is the sheer brass neck exhibited by the legendarily foul mouthed Paul Dacre and his obedient hackery at the Daily Mail.
Who f***ing says I can't piss my c***ing credibility up the f***ing wall, c***?!?!?

CORBYN ‘THE COLLABORATOR’” thunders the front page headline, with the supporting article claimingJeremy Corbyn was a paid informant of the Czech secret police at the height of the Cold War, a former Communist secret agent claims … Former spy Jan Sarkocy said he recruited the MP, codenamed Cob, in the 1980s … Mr Corbyn was an ‘asset’ who knew he was working with the Soviet puppet state, Mr Sarkocy claimed”.
The claims serve only to confirm that Jan Sarkocy lied for money in the late 1980s, and he is totally consistent in this today. The mountain of evidence in rebuttal of those lies is becoming rather obvious, with Politico reporting yesterdayJeremy Corbyn was not a collaborator with the communist-era secret service in Czechoslovakia, Czech media reported Friday, rebuking a story in the British press claiming that he met with a spy from that country in London”. The press’ expert witness has not fared well, either.
As Political Scrapbook has noted, “Hayden Peake, the curator of the CIA’s ‘historical intelligence collection’, said parts of [Anthony Glees’] book are ‘unintelligible’ and evidence to support some of his claims was missing”. Glees smeared John Roper as a spy. Roper was later made a Privy Counsellor. Spies don’t get on to the Privy Counsel. Glees is bust.
It gets worse: Corbyn supported a 1989 Early Day Motion backing workers in the then Czechoslovakia against “the corruption and mismanagement of the Stalinist bureaucracy”. Not exactly the actions of a “collaborator”. Former Guardian reporter David Leigh, who has some experience in this field, said simply “Anyone who knows anything about cold war Czech intel ops in London knows this 'story' is total tosh. Me, I'd sue”.
The Daily Mail demonstrates its opposition to collaboration with enemy régines
And remember that Privy Council mention? As David Clarke put it, “If there was even a serious hint of Corbyn colluding with the spy of a Communist State during the Cold war he would have been allowed nowhere near the Privy council. The very fact that he is a totally Vetted member of the Privy council shows the whole story to be complete bunk”.
Then, of course, we have to consider that the Mail is the last paper to call “Collaborator” on anyone else. This was the paper, after all, which shilled shamelessly for the Third Reich throughout the 1930s. Its owner sought out meetings with Adolf Hitler, routinely promoted the régime’s achievements, and parroted its disgusting anti-Semitism.
The Daily Mail knows all about collaborators. From promoting the Blackshirts, to happily letting readers know how many Jews were being removed from public office, to applauding Hitler’s desire for a Greater Germany, to decrying the arrival in Britain of Jewish refugees from the Nazi régime, the paper was in lockstep with German fascism.

This is shamefully deficient propagandising masquerading as journalism. Worse, it is so obviously untrue that it disgraces the profession that created it. No change there, then.

Littlejohn Bigotry Repels Advertisers

The legendarily foul mouthed Paul Dacre is on record as asserting “The family is the greatest institution on God’s green earth”. And for him, “the family” has at its core a man and a woman in a heterosexual, married relationship. So it has to be for the Daily Mail: anyone participating in any other form of relationship, whether unmarried, not monogamous, or not heterosexual, is to be frowned upon and, indeed, disparaged.
Homophobia, Guv? Issa big word, innit?!?

So it was that when Boyzone singer Stephen Gately died suddenly, the Mail dispatched Glenda Cattia Maxima Jan Moir to pass severely adverse comment on the idea that the relationship in which Gately was involved was at all normal. The headline, “A strange, lonely and troubling deathprovoked a deluge of complaints. The Press Complaints Commission, as was customary, wiped the Mail’s backside over the furore.

But the Mail never learns, never listens: Dacre has decreed that homosexuality is wrong; Mail pundits therefore ensure this line is delivered to the readers. The same denunciation has been meted out to Trans people, as when tedious and unfunny churnalist Richard Littlejohn went after teacher Lucy Meadows, who later took her own life. Littlejohn, too, though, never learns, and so he returned to gay- and trans-bashing yesterday.
Please don’t pretend two dads is the new normal” ranted the headline: one has to remember that Littlejohn writes - badly - as if he were standing at the bar of a north London pub some time before the Millennium, which would be the last time he actually lived in this country. He could get away with gobbing off in that style then, and so from the comfort of his Florida mansion, believes he can continue to do so.

The attack on sportsman Tom Daley and his partner, filmmaker Dustin Lance Black, was over their announcement that they are starting a family though surrogacy. Dicky Windbag also took the opportunity to indulge in more trans-bashing, and ordered anyone not yet asleep to “stop pretending that this is the new normal. Not in our house, it isn’t. Nor, I suspect, in yours or 99.99% of the rest of the world, either”.

Sadly for the Mail, Littlejohn’s freedom to be a rabid homophobic and transphobic bigot was matched by the paper’s advertisers exercising their freedom not to be associated with it. After Stop Funding Hate contacted many of them - along with many of the group’s supporters - several companies decided to put their ad spend elsewhere.
The South Bank Centre told “We have no future plans to advertise within the Daily Mail”. Honda UK decided to consider its position, which suggests the Dacre doggies are now on a yellow card with them. Quorn Foods requested that their online adverts alongside the Littlejohn rant were removed. And family holiday firm Center Parcs declared “We … take a number of steps to prevent our advertising from appearing alongside inappropriate content. We felt this placement was completely unacceptable and have ceased advertising with the Daily Mail with immediate effect”. Others may move or pull Mail advertising.

All of which underscores that, while the Mail is free to publish what it wants, the rest of the world is free to take its business elsewhere. And leave the Dacre doggies in the last Century.