Welcome To Zelo Street!

This is a blog of liberal stance and independent mind

Friday, 21 October 2016

Simon Danczuk Wastes More Police Time

Rochdale’s still nominally Labour MP Simon Danczuk is once again in the news over his unrivalled ability to lose friends and alienate people at a rate that puts the loathsome Toby Young in the shade. Spanker Si has reacted most unfortunately to the twin decisions of Greater Manchester Police (GMP) to close their investigation on the now-defunct Knowl View care home, and the CPS’ leaving the number of people charged at just one.
As the Manchester Evening News told last month, “GMP launched a full criminal inquiry in July 2014 in the wake of a book by the town’s MP, Simon Danczuk, which detailed alleged widespread abuse at Knowl View, a residential school, by Cyril Smith and others … The book claimed there had been a cover up by Rochdale council and a failure by police to investigate persistent calims of abuse at the now closed Bamford school between the 1960s and 90s”. That was Smile For The Camera, co-written with Matt Baker.

The Police sent a file to the CPS; the CPS charged just one person, and no further action will be taken. So Danczuk has kicked off about this result, claiming it had been a “shabby investigation from beginning to end” and “it is my view that mistakes have been made”. This has gone down like the proverbial cup of cold sick with GMP.

Chief Inspector Ian Hanson has assertedYet again we see a Manchester MP launching an ill-informed attack upon police officers in an attempt to raise their own media profile … It is incredibly difficult to successfully prosecute offences that took place over 40 years ago and the investigation team have worked tirelessly in trying to piece together events that occurred in the 1960s and present enough evidence”. And there was more.

From his comments I would assume Mr Danczuk is in possession of very specific information that backs up his comments. If that is the case then he should refer that information to the IPCC himself immediately”. Zelo Street regulars may at this point have experienced a feeling of déjà vu. Because we have been here before.

Smile For The Camera also made accusations against Northants Police, claiming that Cyril Smith had been stopped by the force on the M1 with a stash of child porn in his car - only to be let off as he was a “protected man”. Northants Police investigated the claim and found it to be baseless. Not only that, a Freedom of Information request made after the investigation closed revealed that the force had asked Danczuk and Baker what evidence they could provide in support of their claim - only to find they had none. At all.

So Danczuk and Baker, it seems, had invented the Northants Police episode. It also appears that there is more than a little invention in the part of the book that covers events at Knowl View. Of course, Spanker Si and his former sidekick could dispel this impression by ponying up that further evidence to GMP and the IPCC. But they won’t, because they don’t have any. They’ve sent the cops on another wild goose chase.

Much more of this and Smile For The Camera will have to be reclassified as fiction.

Sun Lineker Diversion BUSTED

Today, Mazher Mahmood, aka the “Fake Sheikh”, will be sentenced on a charge of Conspiracy to Pervert the Course of Justice, or as most people would call it, lying. Maz and his driver had been found guilty by unanimous verdict of a jury at the Old Bailey: his legal team declined the opportunity to have him give evidence. The delicious irony of a Murdoch servant caught lying will not be lost on anyone right now.
Because this morning, the Super Soaraway Currant Bun, in whose service Maz pulled the porkie that led him to get guilty, has decided to call “liar” on someone else for the purposes of furthering its racist and bigoted agenda. Former footballer and now lead presenter of Match Of The Day Gary Lineker had taken exception to the Sun’s judgmental campaign against refugees, and the racial bigotry it had whipped up. He had to be attacked.

So it came to pass that readers were toldMOTD Host Fury … Calls for BBC to fire Lineker as he peddles migrant lies … OUT ON HIS EARS”. And from where did this fury, these calls, emanate? Only from the deluded inmates of the Baby Shard bunker, sadly. And two Tory MPs who are being paid from my and your taxes. So what’s the deal?

Leftie luvvie Gary Lineker ‘should be sacked’ for peddling charity lie about ‘child migrant, 38’ … BBC under pressure to act as Match of the Day host peddles migrant lies about 'child migrant, 38’”. To no surprise at all, the Murdoch goons can’t make their minds up whether they’re calling on one lie, or several. In fact, the actual number is zero.

But do go on. After kicking off with smearing Lineker as “jug-eared” - as opposed to the filth-brained, bigoted, crawling and intolerant hacks at the Sun - we read “millionaire Lineker went on to retweet a charity’s lie that the oldest-looking asylum seeker pictured with new arrivals was a Home Office interpreter”. He also gets smeared as “left-leaning”, just to be on the safe side. But enough - let’s introduce a few facts here.

1 The age of the person whose photo appeared in the Sun has not been established, and the “38” claim is therefore invention. Or, as the Sun likes to call it, lying.

2 Even if the person in the photo was not an interpreter, it doesn’t make him a “migrant”.

3 Lineker did not peddle any lies. A Retweet is not an endorsement.

4 The Sun’s claim “Test exposes ‘kid’ as adult” refers to someone else.

5 And as the Beeb has reminded us, “Gary is a freelance broadcaster and this is a personal Twitter account”. In other words, shove off, Murdoch droids.

This has not deterred Tory bigots David T C Davies and not-at-all-smart Alec Shelbrooke from ranting about Lineker’s stance, claiming that showing compassion, and being repulsed by racist bigotry, are somehow a sign of political activism.

What we can be sure of is that when Mazher Mahmood is sentenced today, these two prime specimens of public sector sponging will be nowhere in sight.

And the best the Sun will manage is “look over there”. What a bunch of hypocrites.

Thursday, 20 October 2016

IPSO Wipes Bigot’s Arse

Anyone who has been following the activities of disgraced former Sun editor Kelvin McFilth will know that he tried to stir up hatred against Channel 4 News presenter Fatima Manji recently, on the basis that she had the audacity to wear a headscarf when presenting. This, he declared, was a religious symbol, and Christians, who in Kel’s perverse fantasy world are permanently under attack, are not permitted such things.
McFilth also declared that he was going to make a complaint about Ms Manji to Ofcom, but was, in the event, of less than perfect courage, and chickened out. In any case, those who did complain to Ofcom had their gripes summarily dismissed, as the idea that wearing a headscarf is contravening any part of broadcast rules is fatuous - as would the clear display of any Christian symbol. Kel was the one who was wrong.

Because, although he knew full well what he was doing, he used his Sun column to carry on the incitement against Ms Manji, and of course Channel 4 generally, as his ultimate boss Rupert Murdoch dictates (Rupe wants to undermine Channel 4 to the point where it gets sold off, and therefore weakened, which is his ideal state for broadcasters who take such radical action as providing objective news coverage).

In the meantime, Ms Manji made a complaint to press regulator IPSO, along with around 1,700 others. After all, Kel had deliberately targeted her because of her faith, and had encouraged others to do the same. She therefore complained “that the article had breached clause one (accuracy), clause three (harassment) and clause 12 (discrimination)”. It looked like an open and shut case.

But that would have been to reckon without IPSO’s magical ability - inherited from the discredited PCC that went before - to wipe the arses of the press’ bully boys. And so it came to pass that, despite Alan Moses’ protestations that the regulator is not “toothless”, he showed that it was indeed toothless, as Ms Manji’s complaint was dismissed. Nothing to see here, move along please, all in the garden very wonderful.

Kelvin McFilth’s article, which was the subject of the complaint, said “Was it appropriate for her to be on camera when there has been yet another shocking slaughter by a Muslim?” The discrimination is clear. That he kept on about it and incited others demonstrates harassment. Yet IPSO says, no doubt with a straight face, that there was no prejudicial or pejorative reference on the grounds of her religion. Except there was.

If anyone was still in any doubt that IPSO was a sham press regulator, not fit for purpose, and that it is in hock to the press barons, this judgment should dispel it. Kelvin McFilth has embarked on a deliberate and sustained campaign of incitement against Fatima Manji, he has been demonstrated to have acted thus, and yet IPSO has meekly ignored the fact of the matter and wiped his arse. That is why IPSO is a sham regulator.

Meanwhile, the press can go on harassing Muslim women, safe in the knowledge that they will not suffer any kind of sanction for it. That’s not good enough.

Sun Child Refugee Claim BUSTED

[Update at end of post]

It’s clear that the Murdoch poodles at the Super Soaraway Currant Bun are not going to let such trivial things as facts get in the way of their continuing campaign of incitement against the unaccompanied children who have been allowed to leave the Calais refugee camp and join families already in the UK. Despite their having blatantly lied in this morning’s lead story, there they are again like a dog returning to its vomit.
Sun "research" fails again

The Home Office has said, in response to the Sun’steeth” claims, “dental checks to verify age of young refugees hoping to settle in UK would be ‘inaccurate and inappropriate’”. Moreover, as the Guardian has reported, “The official rejection of the demand from Conservative backbenchers was welcomed by the British Dental Association, which had earlier condemned the proposal as inappropriate and inaccurate”.

As to the photos showing some of the unaccompanied children, the Sun has been misleading its readers: “It has transpired that seven of the remaining children were younger and officials had asked photographers not to take pictures of them”. That’s as in younger than 16. So the only ones the paper’s readers see are 16 and 17. There have been several younger than that. The Sun doesn’t show them.

Worse, as the Guardian has also told, “George Gabriel of Citizens UK, which has been working in the Calais camp for more than a year on the transfer of child refugees to Britain under its Safe Passage programme, said that one of the photographs of ‘overage’ refugees that appeared on the front pages of British newspapers on Wednesday might in fact be a translator”. Did the Sun research this possibility? Did it heck.
That’s a pity, because the man on the front of yesterday’s Sun front page - and today’s Daily Star front page - is indeed an adult interpreter. THE SUN GOT IT WRONG. Very wrong. They lied to their millions of readers. And they aren’t sorry. Because the name of the game is not news reporting, but racist incitement. It’s like the past half-century of enlightenment on such issues never happened.

Instead, the paper has run yet another slice of incitement prominently featuring Tory bigot David T C Davies, who has now said “We must not be naive about this. It’s no good Lily Allen turning up with tears in her eyes and all the rest of it – we need to be quite hard-nosed here”. So it’s all right to be a raving bigot and use my taxes to fund it, then.

And it gets worse: Davies has also said “Someone who is willing to throw themselves on to an electrified rail line or jump into a moving lorry isn’t going to be terribly worried about having an X-ray”. Well of course - throwing yourself on to live conductor rail, that’s just trivial stuff, innit? Christ on a bike, this buffoon has literally no sense of self-awareness.

As for the Sun’s claim “AS THE third batch of so-called ‘child refugees’ arrive in Britain this morning it has been revealed more than two-thirds of them who had their ages assessed by the Home Office were found to actually be adults, official figures show”, that is the whole point. THE ONES WHO WERE FOUND TO BE ADULTS WEREN’T LET IN.

Meanwhile, those like Match Of The Day presenter Gary Lineker, who has been prepared to call out the racist bigotry, get a kicking on social media from the pond life. Makes you proud to be British, doesn’t it? Yeah, well, maybe it doesn’t. As you were, Sun hacks.

[UPDATE 21 October 0905 hours: the Home Office has stated that the person in the photo was not an interpreter.

But that does not mean he was one of the unaccompanied teenagers, either.

That has not stopped the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble at the Guido Fawkes blog from all but making that claim (sorry Fawkes folks, but if you aren't going to link to this blog, I'm certainly not doing you the favour) and declaring that their bosses in the mainstream press are right.

That, O Great Guido, is the difference between this blog and yours: I say if there is doubt, while you just lie for the hell of it and hope no-one will notice]

Wednesday, 19 October 2016

UKIP Death Spiral Confirmed

Following the departure - yet again - of Nigel “Thirsty” Farage from its leadership, the motley assortment of wannabes, ranters and self-promotion specialists otherwise known as UKIP is once again casting around for someone to take charge. But following the referendum on Britain’s membership of the EU, there is the problem that they got the result they wanted, and so the point of the organisation vanishes.
Worse, Steven Woolfe has now decided not only that he does not fancy another crack at the leadership, but he has left altogether, with his parting shot being a complaint to the Police that fellow MEP Mike Hookem assaulted him in the now-infamous incident at the European Parliament which left Woolfe in hospital (a visit for which our membership of the EU paid). Those left scrabbling for the leadership should stop and think.

But that isn’t going to happen: on they all plough, oblivious to the real elephant in the room, which is that UKIP has been courting financial disaster for some months now, and unless matters improve, they will make a success of the courtship. The Kippers are, let us not drive this one round the houses for too long, skint. Much more in-fighting and members drifting away, and they will be on the rocks - Game Over.

The prospect of monetary Armageddon is though to have contributed to Diane James throwing in the towel on being leader after just 19 days in the job. Now she and Woolfe have departed, the remaining contenders just reinforce the view that this is no more than a political freak show, kept on the road like a malignant zombie, dead except for its past momentum and existing only as a slice of spectator sport.

Consider some of the candidates: Paul Nuttall, supposedly a man of the people, but in reality another bigot masquerading as honest broker, all the time peddling his Pub-Landlord-Meets-Alexei-Sayle shtick and getting terribly worked up over not very much. Were he to stand for elective office on his native Merseyside, he would end up being humiliated. But he would provide plenty of laughs.

Then there is Raheem “call me Ray” Kassam, who has been promoting himself assiduously, claiming that he is going to end the infighting, much of which he may well have caused in the first place. Were Kassam to win, this would be the very best outcome for those who consider it the right time for UKIP to be put out of its misery. He would almost certainly preside over the extinction of the Kippers.

All of which means that Woolfe’s claim - that UKIP is in a “death spiral” - is right on the money (whether Sterling or Euro). Nuttall would make the party a laughing stock, a parody of politics. Kassam would cause it to implode in a welter of ineptitude. Both would be aided immensely by a withdrawal of funding. So bring it on, and the sooner the better.

The age of UKIP was for a time, but certainly not for all time. As Mrs T once said, just rejoice at that news.

Sun Refugee Incitement - Enough

Any thought that the Murdoch goons at the Super Soaraway Currant Bun had finished with their campaign of racist bigotry against those unaccompanied under-18s who had been allowed to leave the Calais refugee camp and join their families in the UK was dispelled this morning, as the paper once again embarked on its dog-whistling witch-hunt, this time claiming that some of those being allowed in have bad teeth.
Migrant ‘Children’ Look 40 … TELL US THE TOOTH … MPs: Prove asylum kids’ age with dental testranted the headline. The supporting article, or perhaps, in the spirit into which the Murdoch doggies have entered, that should be “Article”, under the joint by-lines of Jack Royston and James Mills, continues in the same vein.

Fourteen more 'kids' etched with crow's feet arrived in Britain yesterday and were fast tracked into the UK for being ‘minors' … MPs called for dental tests of child migrants last night as fresh doubts grew over their ages”. How many MPs? Just the two: David T C Davies, and Alec Shelbrooke.  So we read “Tory MP David Davies demanded checks on their teeth, which immigration lawyers said was the ‘strongest proof of age’”.

How many lawyers? ONE. Who should hang his head in shame. As should David T C Davies and Alec Shelbrooke, who airily “said he was expecting to see ‘children who look like children’, adding: ‘It makes a mockery of the situation’”. So let me put these two odious bigots, who, let us not forget, are being paid for out of my and your taxes to spout their deeply unpleasant and intolerant views, straight.

These teenagers have most likely spent all their lives without access to decent health care - including dentists. And it’s entirely possible for a combination of initially bad teeth, poor diet and zero health care to result in those teenagers having even worse teeth by the time they get to their mid-teens. The Sun and its equally culpable hacks has provided zero evidence to back up its claim. Nor will they. Ever.

On top of all that, many of these young people have seen the kind of horrors - and fled from worse - from which the comfortable and over-paid inmates of the Baby Shard bunker are cocooned. Some have been caught between the so-called Islamic State and the Taliban. Many have had to endure months of travelling, over land, over water, through one hostile jurisdiction after another, only to spend months more in the Calais camp.

And all that the Tory right and Murdoch press can do is to whip up hatred against them.

That is why the Sun is able to report that there has been disquiet expressed on social media - because it is coming from their rabble-rousing. They dog-whistle; the more easily persuaded and fearful among the population react as the Murdoch droids wish. And so  more hatred and distrust is sown against those towards whom we should be extending a welcoming hand. The result of all of this is rank intolerance.

There are no words to describe these MPs, hacks and others participating in this demonising of the less fortunate. This is just crass. Don’t buy the Sun.

Tuesday, 18 October 2016

Harry Cole Dobs In One Of His Own

Today has been a difficult one for the Sun’s alleged “Westminster Correspondent”, the odious flannelled fool Master Harry Cole (aged 17 3/4) as his duties have now extended to dobbing in one of his own side. The occasion, for which Cole has claimed an exclusive, it explained by the headline “Westminster rocked after Tory aide Sam Armstrong held over ‘rape’ in MP’s Parliament office ‘after House of Lords booze-up’”.
Sam Armstrong with Mark Clarke and India Brummitt

There is more. “A TORY MP’s aide has been arrested for allegedly raping a woman in Parliament … The alleged victim claims she was attacked by Sam Armstrong, chief of staff to Craig Mackinlay … She has told detectives she went with Mr Armstrong, 23, to MP Mackinlay’s office just yards from the Commons and was raped in the early hours of Friday … Police have confirmed Mr Armstrong, has been arrested on suspicion of rape”.

But Armstrong is not merely another Tory Party staffer: as Cole concedes, he was also pals with former party organiser Mark Clarke of Tory bullying infamy. Armstrong was one of those suspended in the wake of Elliott Johnson’s death, barred from that year’s party conference, although he was later reinstated and allowed to become an MP’s chief of staff. He was also implicated in the Rob Halfon blackmail saga.

All of which has come perilously close not only to the Tories, but also Master Cole: after all, he was also big mates with Clarke, allegedly falling out with him last year, but managing to get hold of Clarke’s signed original correspondence for his articles on the bullying allegations, which could only have come from one source. Did Cole know Armstrong? That much we do not yet know. But one of Armstrong’s affiliations we do know about.

Sam Armstrong was associated with the Young Britons’ Foundation (YBF), the body co-founded by Donal Blaney, who set great store by telling interviewers how he owed a duty of care to all those impressionable young people attending YBF gatherings. This was one of the reasons he gave for what he claimed was the postponement of last year’s YBF annual conference. So how do we know Armstrong was one of the YBF alumni?
You’ll love this: Armstrong’s presence at the YBF’s tenth anniversary gathering was confirmed by none other than Elliott Johnson - his blog #ThingsElliottSays is still live. The entry for 17th December 2013 tells “There were at this time a complaint however, not about the speakers but the views of the stage. This complaint came from NUCA's very tall freshers rep Sam Armstrong on Twitter. Apparently this near 6 foot chap couldn't see past me, although I am 5 foot 4 inches. Perhaps it may be something to do with the fact Sam was rolling around in the seat above me in agony from the night before?” Master Cole also attended that gathering as his Twitter feed confirms.

Armstrong and Johnson are shown together in Cole’s article, campaigning for Robert Jenrick in the recent Newark by-election. But there has been no statement thus far from Blaney. Nor are the Tories rushing to tell us much at all.

But pity poor Master Cole, having to dob in one of his own side. Get used to it, eh?

Sun Incites Refugee Hatred

Our free and fearless press knows all about dog-whistling; this is how it engages with its readers, feeds their fears, fans their prejudices, tells them what to think. And there is no more blatant act of dog-whistling than that practised against “others” - those who do not speak English, brown people, black people, and especially followers of The Prophet. This is well known by the Murdoch mafiosi at the Sun.
So when several unaccompanied children who had been living in the refugee camp near Calais known as “The Jungle” were allowed to come to Britain because they had family here, the paper knew exactly what line to take in order to stir up hatred against the new arrivals: “MY, HAVEN'T YOU GROWN! First ‘child’ migrants who claim to be aged between 14 and 17 arrive in UK from Calais Jungle … sparking row over their true age”.

The article does concede “Nearly 180 kids living unaccompanied at the camp in Calais have a right to live in the UK with family already here”, but you have to read past all the dog-whistling to see that, kicking off with “PICTURES of the first migrant children arriving in the UK from the Calais Jungle camp have sparked debate over their ages … Many of the lads, who all claim to be under 18, sported noticeable facial hair and matched the border officials escorting them for size”. And there was more.
But scores on social media suggested they are older than the 14 to 17 range given by the Home Office … Scores more children are expected to arrive from the Jungle this week”. Scores more coming. Brown people. Scary Muslims. The response from obedient Sun readers was bad enough for comments to have become unavailable overnight.

There are, though, plenty of replies left on the Sun’s Twitter feed to give a flavour of why the Murdoch doggies have come over all squeamish and blanked off the comments.

I was expecting junior and primary school age. These are men and are taking the piss out of our useless Home Office. SEND THEM BACK … send back not kids … are these the helpless little children Farron and Cooper have been banging on about. What a joke … Send the rapefugees and their spawn to Mama Merkel”. And there’s more.
Nice job immigration officers, No vetting whatsoever, dont [sic] know their age, their names, their affiliations to u know who, shocking … Thought we were actually bringing children over, regardless what Lilly Allen says we're still soft touches … it makes me sick to the core welcomed by there [sic] cowardly relatives who deserted them and ran away to avoid fighting for there [sic] country … when will all this stupid immigration stop they just bleed the country dry and cause social unrest”. Just what the Sun wanted.

Accusations of sexual assault, lawlessness, benefit fraud, dishonesty, disloyalty - and the all too frequently deployed carping that it should all be someone else’s problem. The Sun knew exactly what it was doing making the wholly made up claim about the children’s ages. It was done to stir up hatred. And that’s not good enough.

Once again, the Murdoch press is a byword for intolerance. Don’t buy the Sun.

Monday, 17 October 2016

Sun New Royal Lies Busted

The Murdoch mafiosi at the Super Soaraway Currant Bun were unrepentant when their headline claim “QUEEN BACKS BREXITwas shown to be a pack of lies: ineffectual snob Tony Gallagher, who claims to be the paper’s editor, said he would run the story again, despite sham regulator IPSO refusing to wipe the arses of the collective hackery. And he has been as good as his word, with today bringing more Royal whoppers.
Royal Exclusive … HARRY: HEROES PROBES ‘A JOKE’ … Prince in blast at witch-huntwas the front page lead, under the by-line of Defence Editor David Willetts, with the article claiming “FURIOUS Prince Harry has blasted the treatment of British troops hounded by spurious war crime claims”. And how exactly has he done that, then?

The royal, who served two tours of Afghanistan and is a former attack chopper pilot, is understood to be deeply concerned about the soldiers’ ordeal and wants more support for ­heroes facing prosecution”. So the Sun doesn’t actually know. Do go on. “And well-placed sources say he has come to view the Iraq Historic Allegations Team (IHAT) and Operation Northmoor - set up to probe alleged abuses in Afghanistan - as a ‘joke’”.

Is understood to be deeply concerned. Sources say he has come to view. The Sun then effectively admits this story is speculation: “But he has been frustrated in any bid to speak out by strict protocols barring senior royals interfering in political affairs”. So they still don’t know. But they do have “a senior source” who says “Harry is furious at the treatment of some British troops … He thinks the whole thing is a joke and is very concerned about the support these men and women are getting”. But guess what?
Yes, “He’s frustrated he can’t intervene, but knows he would get in trouble as it would be seen as political interference if he spoke out”. So they still don’t know. And the only other corroboration the paper can pony up is “An insider”, which means whoever is there in the Sun newsroom when the story gets dreamed up.

We also know this is another complete pack of lies because Kensington Palace has taken the unusual step of calling it out. “Prince Harry was painted positively by the paper in this story, but thinks it’s only fair that people know the facts” says the statement.

It goes on “He has not expressed views on this topic to anyone and he does not believe it would have been appropriate for a member of the Royal Family to have done so. This was very clearly communicated to the Sun prior to publication. Prince Harry does not comment on issues like this because to do so would actually undermine his ability to support veterans both in the UK and overseas”.

So the Sun ran a pack of lies, despite being were told by Kensington Palace that it was a pack of lies, and ran a front page headline which is clearly in breach of the IPSO Editor’s Code (headline not supported by article). That’s on top of the paper clearly urging that the UK disregards its obligations under international law.

It was an excuse for a paper last time it pulled one of these stunts, and it’s still an excuse for a paper now. Don’t buy the Sun.

Labour And Anti-Semitism

After the Commons Home Affairs Select Committee published its report on anti-Semitism in UK politics, and paid particular attention to allegations that this was rife in the Labour Party, the legendarily foul mouthed Paul Dacre went into rant overdrive: today’s Daily Mail Comment, the authentic voice of the Vagina Monologue, thundersBigotry runs through Labour like a virus”. That’s the Daily Mail calling bigotry on others.
It gets worse: “the party that crusades under a banner of fairness and equality is revealed to have anti-Semitism running through it like a virus - and Jeremy Corbyn himself is blamed for an utter failure to tackle it … Be in no doubt, the language of the Home Affairs Select Committee - which has Labour as well as Tory members - was savage and its verdict unanimous”. And then Dacre veers over the dishonesty line.

It brands Labour as 'institutionally anti-Semitic', saying it provides a home for people with 'vile attitudes' towards Jews”. So, as Cilla might have said, shall we have a look and find out? Paragraphs 113 to 119 are the conclusions on the Labour Party (HERE).

This is one: “but we believe that [Corbyn’s] lack of consistent leadership on this issue, and his reluctance to separate antisemitism from other forms of racism, has created what some have referred to as a ‘safe space’ for those with vile attitudes towards Jewish people”. That is not what the Mail is claiming. Nor is “The failure of the Labour Party to deal consistently and effectively with antisemitic incidents in recent years risks lending force to allegations that elements of the Labour movement are institutionally antisemitic”.

What the Mail has also ignored is the paragraph that comes immediately after its seven paragraphs of judgmental stuff about Labour. Paragraph 120 states “Despite significant press and public attention on the Labour Party, and a number of revelations regarding inappropriate social media content, there exists no reliable, empirical evidence to support the notion that there is a higher prevalence of antisemitic attitudes within the Labour Party than any other political party”. Well, well. And there’s more.

We are unaware whether efforts to identify antisemitic social media content within the Labour Party were applied equally to members and activists from other political parties, and we are not aware of any polls exploring antisemitic attitudes among political party members, either within or outside the Labour Party”.

And it gets worse still: at the very start of the report’s coverage of Labour (paragraph 95) we find “On 26 April 2016, the political blog Guido Fawkes published a screenshot of three Facebook posts shared by Naz Shah, Labour MP for Bradford West, in 2014”. This supposedly authoritative report cites the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble as a reliable source. R-i-i-i-ght. The same rabble who have serious anti-Semitic form.

This is what the Fawkes blog’s PMQs sketch from the 16th July 2014 told, on the subject of Cameron v Miliband: “Every week Cameron looks easier, calmer, more in control of his party, his policy and his election plan - and every week his opponent dances at the despatch box like a spastic marionette … Ed kept asking, his convulsive string master taking another swig of the meths”. Marionette. Puppet-master. Anti-Semitic tropes.

It was not an isolated occurrence: the following January, another attack on Miliband observed “Miliband is no Messiah. Pious, yes. Other-worldly, yes. Crucifixion-material, yes”. “Other-worldly”. “Crucifixion material”. And there is The Great Guido being held up as a reliable witness by a Parliamentary committee discussing … anti-Semitism.

You really could not make this up. And it gets yet worse: there is the Daily Mail, ranting about bigotry and claiming Labour has “anti-Semitism running through it like a virus”, yet when it was Ed Miliband leading the party, there was not only no constant suggestion that the party had a problem with anti-Semitism - the Mail was indulging in it itself!

Zelo Street regulars will recall the Mail’s vicious attack on Miliband’s late father Ralph, which resulted in the then Labour leader demanding the right of reply. On the day that Miliband’s reply was published, the Mail not only re-ran the original attack, but backed it up with a new editorial which made many Jewish voices distinctly uneasy.

This was the offending passage: “We do not maintain, like the jealous God of Deuteronomy, that the iniquity of the fathers should be visited on the sons. But when a son with prime ministerial ambitions swallows his father’s teachings, as the younger Miliband appears to have done, the case is different”. The Jewish Chronicle mused that there was a “whiff of anti-Semitism” about that. Other Jewish voices registered their disquiet.

The Mail was then in the vanguard of using “Moses” stereotypes to mock Miliband over the so-called “pledge stone” in the run-up to last year’s General Election. Although the Telegraph also used the “Moses” reference, it was the Mail that mocked up Miliband’s face with a substantial beard, not of course that this is an anti-Semitic trope, you understand.

All of which makes one wonder not merely about the Mail’s stinking hypocrisy on the subject of anti-Semitism, but also the utility of a Parliamentary Committee report that rants at length at the Labour Party before conceding that there is no evidence to show that anti-Semitism is more prevalent there than in other parties, and that they had made no effort to investigate incidents of anti-Semitism in other parties.

As to citing the Fawkes rabble as a reliable source, one hates to have to point this out, but that alone should have had the report consigned to the shredder. The Mail also has no room to get righteous. It’s a serious subject, and to report it in such a selective and partial way does nobody any favours.

Dan Hodges Danczuk Howler

One of those subjects to which folks refer in private is to chide me for being sceptical about how well-informed the not at all celebrated blues artiste Whinging Dan Hodges really is. Hodges, I am constantly informed, has excellent contacts within the Labour Party, and indeed across the political spectrum. Well, if he has such excellent contacts, at least one of them must have had a seriously bad day recently.
He's Desperate, Dan

Because in his generously remunerated Mail On Sunday column yesterday, Desperate Dan told readers ofSexting Simon's ultimatum”, all about Rochdale’s still nominally Labour MP Simon Danczuk. Dan starts reliably enough, telling “It’s now ten months since Rochdale MP Simon Danczuk was suspended from the Labour Party after becoming embroiled in a ‘sexting’ scandal”. But then his desire to kick Jezza takes over.

And I’m told he is preparing to issue an ultimatum to Jeremy Corbyn to finally get his case resolved … According to a colleague: ‘Simon’s had enough. He said he’s going to write to Corbyn telling him either he restores the whip or he’s going to resign, force a by-election and run as an independent.’” That might not be such a good idea. But do go on.

Though a controversial figure, the maverick MP is said to enjoy significant personal support in his constituency, and Ukip posted a strong showing in 2015. Corbyn could soon be facing his first important by-election test”. And to that I call bullshit.

Let me put Dan Hodges straight, not that he’s for listening to inconvenient facts.

During the recent round of local elections, the subject of Danczuk and his antics came up repeatedly on the doorstep. The expenses cheating, his self-promoting ex-wife, the string of grim tabloid exposés, his drunkenness, all featured. Had Hodges spoken to any local activists, he would find they consider themselves lucky not to have lost seats as a result.

Neighbouring Heywood and Middleton CLP recently made a complaint about Danczuk’s behaviour; subsequently there was a confrontation between him and the constituency’s MP Liz McInnes. It is believed that Danczuk was in a drunken state at the time.

Having failed to show up for the by-election that delivered Ms McInnes to Parliament, Danczuk decided to make an effort for the contest in nearly Oldham West and Royton. The problem was, as one local campaigner told me, “He went to the campaign office yesterday [Friday last] and the locals wouldn’t go out with him. Hence no pictures of him campaigning … no-one wanted to go out with him or be in a photo with him”.

And when Danczuk tried, with the assistance of his pal Richard Farnell, leader of Rochdale Council, to prevent Andy Burnham from addressing the CLP in the run-up to the vote on Labour’s nomination for Greater Manchester Mayor, he failed. Moreover, the CLP ended up endorsing Burnham, who, to Danczuk’s dismay, won the nomination easily.

If Simon Danczuk were to force a by-election in Rochdale and run as an independent, he would be humiliated. Labour would retain the seat in a landslide. Spanker Si would be fortunate to keep his deposit. Dan Hodges really ought to get out of the Westminster bubble a little more often - but at least we now know just how good his sources are.

Sunday, 16 October 2016

Boris Revelation Misses The Point

Tim Shipman of the Murdoch Sunday Times clearly thought he was on to a winner when he secured the paper’s front page lead today with the headline “Boris: my case for Britain to stay in Europe … Secret article reveals his argument for ‘remain’”. To no surprise at all, Bozza had written a pro-Remain column just two days before declaring he was a committed follower of Vote Leave. And his reasoning was clear.
A total muppet. And Elmo from Sesame Street

The ST is behind a paywall, but the Guardian has reported the main points of the article (see how that works, Rupe?), that Bozza “said Britain’s continued membership of the EU would be a ‘boon for the world and for Europe’ … Johnson wrote of the EU: ‘This is a market on our doorstep, ready for further exploitation by British firms. The membership fee seems rather small for all that access. Why are we so determined to turn our back on it?’

Bozza’s apologia, given to Sky News, was “it is perfectly true that back in February I was wrestling with it, like I think a lot of people in this country, and I wrote a long piece which came down overwhelmingly in favour of leaving … I then thought I better see if I can make the alternative case for myself so I then wrote a sort of semi-parodic article in the opposite sense, which has mysteriously found its way into the paper this morning”.

Very not convincing at all, especially when put alongside his thought that “I have been thinking: hmmm. I like the sound of freedom; I like the sound of restoring democracy. But what are the downsides - and here we must be honest … There is the worry about Scotland, and the possibility that an English-only ‘leave’ vote could lead to the break-up of the union … There is the Putin factor”. All good reason to vote Remain.
But this still does not explain why Bozza spent so much time apparently wrestling with his conscience before finally coming down on the Leave side of the argument. Shipman has floated a number of possibilities: his book “claims Sir Lynton Crosby told Johnson to support Brexit once Cameron had ignored the election strategist’s advice to delay the referendum”. But Lynt was not the reason Bozza finally jumped.

We can ignore Bozza’s smokescreen “But I set them side by side and it was blindingly obvious what the right thing to do was, and I think the people made the right decision, they voted very substantially to leave the European Union, that is what we’re going to do and we’re going to make a great success of it”, especially as he and his pals have no idea how they are going to proceed, and the currency markets have rumbled them.

Also easily dismissed is the claim “Johnson ‘wanted to punch’ his Brexit ally Michael Gove after the former justice secretary announced his own bid to become prime minister”. “Oiky” Gove did what he did because he had discovered why Bozza had backed Vote Leave, and that a Johnson premiership was as a result out of the question.

So we come back to the $64K question: what was the leverage imposed on Bozza to make him join Vote Leave, and who performed the imposition? If the gory detail has reached Zelo Street, someone in the press will have chapter and verse.

Shipman has opened the door a little, but not nearly enough. There is much more to come.

Simon Danczuk - Wasting Police Time

How the mighty are fallen. In times gone by, Rochdale’s still nominally Labour MP Simon Danczuk would have instructed his lawyers to threaten anyone calling out his less than totally wonderful and principled behaviour. But now that the income streams are beginning to dry up, and the possibility of his expulsion from the Labour Party - which would be followed by political oblivion - looms, Spanker Si is reduced to calling the cops.
Zelo Street regulars will recall that this blog called out Danczuk on Friday for pleasuring himself on video to a former girlfriend. Two photos were provided to support the contention that Spanker Si had been twanging the wire, or for those in the London area, having a bell and crank. This was followed not merely by the usual ridicule, but someone - assumed to be Danczuk himself - contacting the Murdoch droids at the Sun.

So it came to pass that the paper has now run'REVENGE PORN' SHOCK Disgraced Labour MP Simon Danczuk calls in cops after highly intimate snaps of MP on a bed were posted online … Politician's leaked photos appear to feature Danczuk on a bed with a close-up of his face with his head on a pillow”. And there’s more.
Insert jokes about hands free recording here

DISGRACED MP Simon Danczuk has spoken to police after highly intimate pictures of him were circulated online … Officers are said to be looking into whether distribution of the images, which show the politician on a bed, falls under revenge porn laws … The snaps appear to have been taken by Danczuk, 49, and feature a close-up of his face with his head on a pillow … It is understood the images were initially sent to one of his former lovers and then circulated further … Sources yesterday said the police investigation is at an early stage”. And that’s all the original stuff done.

So let me put Spanker Si and his press pals straight.

He did not take any snaps (minor point, I know).

So no images were sent to “a former lover.

The Sun does not have any evidence that Danczuk has spoken to the Police.

The images are only of a sexual nature if Danczuk was actually doing what I suggested he was doing, and they are only head shots, so there is no porn over which to take revenge. Danczuk has effectively conceded that he’s been flogging his log to an ex-girlfriend - who did not appreciate his behaviour.

The Police have not contacted me, and I do not expect them to do so.
No way back from this sticky situation

Simon Danczuk should think himself lucky the cops aren’t after him for harassment. He should also reflect that in the recent past he has become a serial complainer, calling those who report him to the Police and IPSA “cranks” (for exposing his misuse of the expenses system), whined about Rochdale Online holding him to account, and misbehaved behind the back of his then girlfriend, Louise Dickens, who has now dumped him.

As for the Sun - what a sorry excuse for journalism. But no surprise.

Sun Brexit Desperation Is OTT

It was no coincidence that the loathsome Toby Young used his latest otherwise inexplicable appearance on The Andy Marr Show (tm) to ingratiate himself with the Murdoch press by working the Mot Du JourRemoaners” into the paper review. Thus he not only promoted the latest Europhobe buzzword, but ensured his future presence in the Sun, and therefore More And Bigger Paycheques For Himself Personally Now.
This one word symbolises the desperation of the Murdoch press - remember Rupe’s explanation of his EU hatred, “When I go into Downing Street, they do what I say; when I go to Brussels, they take no notice” - to frighten its readers into accepting what Creepy Uncle Rupe wants, and ignore the real world. Toby Young has done us all a service, reminding those who do not share Murdoch’s thoughts of the name of his game.

And that desperation is on full view in the Sun, where a succession of pundits has been lined up to do Rupe’s bidding. Rod Liddle - who was once a member of the Labour Party, not that you’d know it - was typical: “The zombie hordes of Remain voters - the Bremoaners - who either can’t come to grips with the fact that we voted out or have forgotten that it happened … And they are demanding that regardless of what the people want, Parliament should debate how and when and even if we leave”.

Remoaners. Bremoaners. They’re only complaining about democracy, right? I mean, Parliament, what’s that about? James Forsyth was also having none of it: “PM Theresa May must stop Remoaner Hammond’s customs union fantasy and focus on Britain’s post-Brexit future”. Remoaner. Moaning. Talking Britain down, not like Don Rupioni.

The hysteria is maintained today as an editorial shows just how detached the inmates of the Baby Shard bunker are from reality: “IN the three months since she became PM, Theresa May has already transformed politics. She’s set out a distinct vision”. She’s done not unadjacent to Jack Shit. And Jeremy Corbyn just bested her at PMQs. Again.

But on it drones: “Theresa May needs to put Remoaners who won’t accept Brexit verdict back in their box … The Remoaners are going to do everything they can to frustrate Mrs May’s determination that Brexit really will mean Brexit … the Remoaners who refuse to accept the verdict of the referendum need to be put back in their box”. Remoaners. Remoaners. Remoaners. Do as you’re told, listen to your real boss.

The three-line whip had been extended to embittered has-been Tony Parsons, who has, surprise, surprise, told readersUnilever is no different to George Osborne, Nick Clegg, Ed Miliband and all the other embittered Remoaners who can’t get their heads around Brexit vote”, defiantly adding “The Remoaners can whine, they can bleat and they can even try to put up the price of ­Marmite” before building to the final Murdoch-dictated crescendo.

We are getting very sick of ­embittered Remoaners wagging their fingers in our faces … We are sick of sore losers rejoicing in any scrap of bad news … We are sick of Brexit deniers talking this country down. Remoaners - shut your mouth”. Next week he’ll fight them on the beaches, providing it doesn’t affect his bank balance

Thanks, Meathead, but we’ll keep on telling you what shape the real world is. It ain’t flat, and democracy means we can say what we like. Get used to it, Murdoch goons.

Top Six - October 16

So what’s hot, and what’s not, in the past week’s blogging? Here are the six most popular posts on Zelo Street for the past seven days, counting down in reverse order, because, well, I have places to go and people to see later. So there.
6 Guido Fawked - Marmite Claim Busted The claim by the perpetually thirsty Paul Staines and his rabble at the Guido Fawkes blog that Unilever was profiteering by wanting to increase the price of Marmite ignores real world economics. No surprise there, then.

5 Dan, Dan The Photo Fraud Man MEP and occasional Tory Daniel Hannan’s photos of the Hampshire countryside turn out to have been not his, and not even of England.

4 Lily Allen Abuse Is Out Of Order The Murdoch doggies at the Super Soaraway Currant Bun went after singer Lily Allen - because she had showed compassion for others.

3 Simon Danczuk Is A Wanker The disgraced MP has been pleasuring himself on video to an ex-girlfriend.

2 Sun Paul Mason Sting Unravels The “exclusive” about the Corbyn-backing journalist was in fact a two week old story that had been hawked around Fleet Street until someone had been prepared to pay for it.

1 Don’t Menshn Heat Street Is Screwed (fortunately) former Tory MP Louise Mensch was outed by Wikileaks as a traitor to the Alt-Right that she has spent so much time cultivating.

And that’s the end of another blogtastic week, blog pickers. Not ‘arf!

Saturday, 15 October 2016

Mail Human Rights Hypocrisy

YUMAN RIGHTS. We’ve heard it over and over again from the Daily Mail, from slanted copy masquerading as news, from Daily Mail Comment, the authentic voice of the legendarily foul mouthed Paul Dacre, from unfunny and talentless churnalist Richard Littlejohn, and from every over overpaid mouth artist in the Northcliffe House bunker.
What the f***'s wrong with facing both ways on Human Rights law, c***?!? Er, with the greatest of respect, Mr Jay

Human Rights are, for the Mail, a very bad thing indeed. Such things are not only bestowed on those of whom the Vagina Monologue approves, but also on black people, brown people, followers of The Prophet, travellers, those born outside Britain, those of minority sexual orientation, even on criminals. Human Rights are, whisper it quietly, available to those who, as Nick Davies put it, are not the Daily Mail’s kind of people.

So it was that Daily Mail readers were told as recently as August that “Human Rights Act WILL be scrapped and replaced with a British Bill of Rights, says Justice Secretary Liz Truss”. This followed on from Littlejohn frothing “Now get us out of the human rights racket, too: If Mother Theresa really believes Brexit means Brexit, she must put an end to the stronghold EU courts have over the UK”. But now all is changed.

Now, the Daily Mail is not only in favour of human rights law, it is using that law in its own defence. As Press Gazette has told, “The publisher of the Daily Mail has warned that proposals to force newspapers into a Government-backed system of press regulation are a breach of the European Convention on Human Rights”. There are, of course, no proposals to force newspapers into any press regulation régime, but hey ho.

What this means is the incentive to join a press regulator recognised under the terms of the Royal Charter on press regulation, which is back in the news after the Lords defeated the Government on an amendment which replicated much of what is contained in Section 40 of the Crime and Courts act - the legislation John Whittingdale was stalling on.

Whitto stalled on Section 40, which provided for publishers that deny complainants access to a low-cost arbitration system to resolve complaints to pay both sides’ costs if the case then goes to law, and in exchange all those papers who knew about his dalliance with a known sex worker kept schtum - until Byline Media put the story out there.

Now the Lords has passed its amendment, the Tories’ majority may not be enough to overturn it (many Tory MPs would abstain or vote against their party on the matter), the Press Recognition Panel has said Section 40 should now be commenced anyway, and later this month a truly independent regulator, Impress, is seeking recognition under the terms of the Royal Charter - push has come to shove.

And that means the Daily Mail’s publisher falling back on Human Rights law to try and hold back what is looking like the inevitable. Joining all those who are not the Daily Mail’s kind of people in throwing themselves on the mercy of the European Convention on Human Rights, which the paper has spent much of the past two decades slagging off.

All so the Mail, and the rest of the press, can carry on marking their own homework and sticking their fingers up at those they trample over in the process. Sad, really.

Sun Paul Mason Sting Unravels

After the Super Soaraway Currant Bun ran its dishonest attack on left-leaning journalist Paul Mason yesterday, it was not long before this blog, and many others, pointed out that Mason had not been “plotting” to remove Jeremy Corbyn from the Labour leadership and replace him with Clive Lewis, contrary to the paper’s claims. And now we know that this was not only not a Sun story, but it also had to be toned down before publication.
That’s because the original made claims that were too fanciful even for the Murdoch goons: the original headline was to have been “Corbyn insider Paul Mason reveals plans to replace Labour leader”. In the retelling, this becamePaul Mason, Jeremy Corbyn’s celeb guru, admits he wants to oust hapless leftie as he doesn’t appeal to the ordinary Brits”. The original description of the story was equally OTT.

This told “One of Jeremy Corbyn’s most trusted aides was overheard today talking in a café in Liverpool, England about plans to replace the popular left-wing leader - Paul Mason revealed plans to replace Corbyn, who was re-elected just this week, with Clive Lewis the shadow defence secretary, before the next General Election, because he was ‘more electable’”. There were no plans, so not even the Sun would run with that.

Moreover, it took several days for the story to appear. So who was actually behind it, and why the delay? The by-line gives a clue: sharing the credit with the paper’s non-bullying political editor Tom Newton Dunn was one Ross Kempsell. Kempsell, who has since taken his Twitter feed private, works for Fame Flynet, the agency best known for coincidentally turning up to snap nominally Labour MP Simon Danczuk and ex-wife Karen.
So when the Sun claims that “The conversation - at the troubled party’s conference in Liverpool two weeks ago - was recorded by a bystander and passed to The Sun”, they are stretching credibility beyond its limits. The chat was recorded not by a mere bystander, but a professional hack and snapper. And it was not “passed to the Sun”: had that happened, it would have appeared rather earlier. The delay was due to haggling over money.

We know this because (a) Fame Flynet’s name is plastered all over the photos, and (b) their original pitch, with its wording, has been made available by Marc Vallée, who has asked “What is the role of @FameFlynet & @rosskempsell (just deleted his twitter account) in @paulmasonnews Sun story?” The answer is that he and his company had the story and were touting it around to whoever would bung them the most dosh.

As the Labour Party conference was a fortnight ago, that tells you how long it took for Fame Flynet and Ross Kempsell to get someone to bite. And even then, the story was so divorced from the available facts that the Sun had to enlist Newton Dunn’s services to rewrite it. Then when Mason’s lunch companion was identified as a Spanish MP, the claim that the Corbyn-supporting journalist had been “plotting” was well and truly busted.

Some on the right may still think this to be a worthwhile story. But for everyone else, it has unravelled big time. Whatever the Murdoch droids splashed out for it was too much.

Nissan - May Chickens Out

After a week of turmoil on the currency exchanges, with the anti-EU press losing their cool and lashing out at anyone of dissenting view, came The Hard Reality, as Nissan CEO Carlos Ghosn arrived in Downing Street to meet our not-at-all-unelected Prime Minister Theresa May. His chosen mode of transport was a Nissan Qashqai, built at the plant near Sunderland whose future may be in doubt. The heaviness of the hint was unmistakable.
The numbers are straightforward: Nissan’s plant is responsible for a third of UK car production. If Britain were to leave the Single Market and then fall back on World Trade Organisation (WTO) trading rules, those cars exported to the EU would attract a tariff of 10%. For a volume car manufacturer, that would make their products instantly uncompetitive. And the alternative would be brutally clear.

That alternative, for a company like Nissan which is part-owned by French automotive giant Renault, would be to up sticks and move its UK production to a location still in the EU. The Sunderland plant employs 7,000 directly, with another 21,000 in the supply chain. Tens of thousands more are dependent on Nissan remaining in the North East. This was a very high stakes poker game. And we now have a winner.

Who might that be? Well, it isn’t Theresa May. She blinked first, chickened out.

The first paragraph of the BBC report tells you all you need to know: “The boss of Japanese car giant Nissan says he is ‘confident’ the government will keep the UK a competitive place to do business after it leaves the EU”. That means one of two things - either companies like Nissan will be compensated for any tariffs imposed on leaving the Single Market, or that Britain will not leave the Single Market at all.

Other explanations are being floated, such as having manufacturers like Nissan and Airbus technically still inside the EU Customs Union, but if that had been acceptable to other member states, it would have been tried by other countries before now. The Government is effectively boxed in. Worse, Theresa May has let the cat out of the bag on her negotiating strategy - she’s prepared to subsidise Nissan to keep them here.

That would impose an extra cost on other taxpayers. And if Nissan gets such a guarantee, then you can be sure Honda, Toyota, Jaguar Land Rover, General Motors, BMW (Mini and Rolls Royce) and VW (Bentley) will want the same. So will Airbus and BAe. So will any and every significantly-sized manufacturer with an EU customer base.

Where will the billions in subsidy payments come from? What pot of money do we have which can be raided for years into the future? There isn’t one; had there been one, it would have been exploited before now. Theresa May is making this up as she goes along, and it shows. Carlos Ghosn has shown her just how much control she has taken.

We now know the price of choking off inward migration to appease the bigots and ranters. The problem is that they will not be the ones who suffer. But the rest of us will. Big time.

Friday, 14 October 2016

Simon Danczuk Is A Wanker

Rochdale’s still nominally Labour MP Simon Danczuk is back in the news again, and as so often, for all the wrong reasons. In three nuggets of news this week, Spanker Si has come across as not really the kind of person who any political party would want representing them, or even being a member. And one developing story may put an end to his political career once and for all. But the first news is about expenses.
Danczuk was - not for the first time - on holiday at his “gaff” in Algorfa after the last General Election, and had to fly back to London to be sworn in. He paid just over £186 for a flight from Alicante to London’s Gatwick airport - and then billed the taxpayer for it. To no surprise at all, the claim has now been disallowed and Spanker has had to pay it back. One has to marvel at the brass neck of claiming it in the first place.

From there, things went - literally - down the pan as it was revealed that Danczuk is getting his name on part of a school in the Gambia - but not in the way he might have wanted. After he had put in a significant amount of work for a book on Cyril Smith, and was then cut out of the exercise, John Walker suggested to Danczuk that as a compromise the MP might make a donation to a school he supports in the Gambia.
Seems he really was Punishing Percy in the Palm

Danczuk stonewalled, as Zelo Street regulars will recall. So Walker approached Iain Dale, who had published the book which Danczuk and his then side-kick Matt Baker had produced, and Dale agreed to make a donation of £250 to the school. This money will go towards refurbishment of the toilet block, which will then be named after the MP whose lack of generosity failed to pay for any of it. The Simon Danczuk toilet block.

Can it get any worse for Spanker Si? It certainly could: after Zelo Street published a number of images of Danczuk he had sent to a former girlfriend, and wondered if he might be, er, stimulating himself by hand in some of them, Popbitch has picked up on a story in which someone is trying to interest the Sun newspaper.
Another unscheduled washing of the bed linen

More Danczuk content coming soon” tells the site, before explaining with less than total subtlety “Spanky Spunky Si has been sending videos of him pleasuring himself to ex girlfriends, despite requests from them not to. The Sun is interested”. The photo linked from the article is one of those previously published by this blog. So it seems that Spanker was indeed stimulating himself by hand. And it got worse.

Zelo Street contacted someone with reliable knowledge of matters Danczuk for comment. While the source chose to remain tight-lipped (if not ashen-faced), there was no denial of the Popbitch claim. So it only remains to see whether the Murdoch doggies are prepared to, er, stand this one up as hard news in order to prove that Spanker Si is still a Coming Man, even if he is just combining wire-twanging and log-flogging.

Not only is Simon Danczuk an expenses cheat, a drunkard, a sex pest, a serial liar and a hermetically tight miser, he’s now officially a wanker as well. What a clown.